Google
Powered By Blogger

Monday 23 April 2007

Perkara untuk di buat untuk esok:

Hari ini aku menerima 2 pucuk surat dari bank. Satunya dari negeri seberang tambak Johor, Singapura. Bakinya tiba2 terus mendadak kurang berikutan kenaan caj tahunan kad. Memang firasy! Tak sedar pula tentang perkara itu semasa mula-mula membuka akaun simpanan di situ. Sekiranya aku tidak bertindak, akaun bank diatas nama aku itu mungkin ditutup!

Pada mulanya, akaun ini memberi manfaat jualan yang sangat memberangsangkan di mana melaluinya aku menerima pembayaran daripada pembeli bagi barangan yang aku dagangkan di sana. Namun hasilnya sangat merosot akhir-akhir ini berikutan perubahan-perubahan polisi oleh pihak tertentu sehingga membuat aku tak berupaya untuk mengekalkan kedudukan kukuh dalam pasaran jual-beli di sana.

Aku hanya boleh mengakses akaun ini dalam internet sahaja. Itu menariknya. Melihat baki akaun di skrin monitor selain mengeluarkan tunai melalui perkhidmatan ATM yang di sediakan.

Aku pernah ada membaca sebuah buku ditulis dalam bahasa inggeris mengenai pengurusan. Buku berkisarkan bagaimana seorang pengurus yang bijak, sepertinya menerangkan sesuatu kepada penulis mengenai beberapa perkara. Antaranya adalah untuk mencatatkan objektif atau gol untuk dilaksanakan.

Aku mahu mencatur 10 perkara untuk dibuat mulai esok:

1) Cari DBS funds
2)Pi Singapore. astaga!
3)Pos brg customer
4)Settle Overdrawn DBS account balance.
5)maintain DBS savings
6)Update blog
7)ambil kotak di rumah botak
8)ambil barang jualan di stor
9)main ping-pong

10) Ulang perkara

No comments:

SPONSOR LINK

Be A Millionaire in 360 Days!


View My Stats
Ads: